Spisovateľ

Na čo sa všeobecne zabúda”, poznamenal raz pán Hubbard,” je to, že moje písanie financovalo môj výskum.” A aj keď je všeobecne viac známe, čo z toho výskumu nakoniec vzišlo, jeho romány a poviedky nebudú nikdy zabudnuté. TLRH spisovatelým, že medzi rokom 1927 a 1941 publikoval plných 15 miliónov slov, sa stalo meno L. Rona Hubbarda v 30. rokoch 20. storočia prakticky synonymom pre populárnu beletriu, alebo ako vyhlásil jeho priateľ a kolega spisovateľ Frederik Pohl: “V tom momente, keď sa jeho poviedky objavili na novinových stánkoch, sa stali časťou kultúrneho dedičstva každého fanúšika.” A vzhľadom k objemu jeho diela po dobu týchto rokov – viac ako 200 poviedok a románov zahŕňajúcich všetky populárne žánre: detektívky, westerny, dobrodružné romány, fantastické príbehy, science-fiction a dokonca milostné romány – bolo to kultúrne dedičstvo skutočne bohaté.

Čo zodpovedalo situácii, boli prvé Hubbardovovou publikačnou možnosťou počas týchto rokov pulpy. Pomenované podľa pulpwoodského materiálu, na ktorom sa tieto knihy tlačili, boli tieto pulpy jednoducho najpopulárnejšími literárnymi publikáciami svojej doby. Skutočne, s približne 30 miliónmi pravidelných čitateľov, štvrtinou americkej populácie, bol ich vplyv až do príchodu televízie celkom jedinečný. Ale ak bola pulpová literatúra prvým a predovšetkým populárnym prostriedkom, v žiadnom prípade jej nechýbala literárna hodnota. Medzi inými, ktorí naštartovali svoju kariéru v dielach ako Argosy, Astounding Science Fiction (Neuveriteľná science-fiction), Black Mask (Čierna maska) a Five Novels Monthly (Päť románov mesačne), boli Raymond Chandler, Dashiell Hammet, Edgar Rice Burroughs a Robert Heinlein. Nebolo to teda pre nič za nič, keď sa potom pán Hubbard hrdo obzeral späť na tie “staré dobré časy”, aby rozprával o večeroch strávených so skvelým Dash Hammettom, Edgarom “Tarzanom” Burroughs a samotným “pánom Pulp” – Arthurom J. Burksom . Ale aj keď pán Hubbard nehovoril konkrétne o svoje vlastnej pozícii, tá nebola o nič menej legendárna.

V skutočnosti, ako si spomenul Pohl: “Nikto nerobil tie veci, ktoré robil on, lepšie… bolo to farbisté, napínavé, neustále podnetné.”

Oficiálna medzinárodná stránka tu: www.LRonHubbard.org